världens bästa jobb har jag!

Åh herregud vilken början på nya veckan. För det första så jobbar jag heltid den här veckan. Väldigt jobbigt för mig som är så ovan och gå upp så tidigt (jobbar ju 12.30-16.30) och är gravid vilket gör att jag är ännu tröttare.
Dagen börjar med att en ungdom kommer en timma innan den ska komma egentligen och har inga termobyxor med sig. Till saken hör att vi ska till Ånnaboda och åka pulka i -28 grader. Resten av ungdomarna ramlar in och bara en ungdom har termobyxor och ordentlig jacka osv. Klockan 10.00 packar vi in alla i bussen sen när vi ska åka iväg så startar inte bussen. Vi provar med startkablar men bilen var för liten och orkade inte dra igång våran buss. Så får vi krångla och greja och tillslut kommer dem från Tekniska förvaltningen och kan dra igång bussen. Vi kom inte iväg förän 11.20. Lite småstressigt sådär. Sen är bussen så gammal så vi vågade inte åka upp för Ånnabodabacken ifall den inte skulle klara av att åka upp hela vägen. Tillslut hamnade vi iallafall vid Rävgången efter mycket om och men. Väl där så grillade vi hamburgare och drack varm oboy. Hamburgare smakar verkligen så mycket godare när man äter dem ute sådär tycker jag.

Måste ändå säga att jag har världens bästa jobb. Skulle aldrig byta bort det.
Så här ser schemat ut för veckan:
Måndag 8-16. Aktivitet: Ånnaboda
Tisdag 8-16. Aktivitet: Bio - Farsan
Onsdag 8-16. Aktivitet: Hyra film - Upp!
Torsdag 8-16. Aktivitet: Bowling
Fredag 8-16. Aktivitet: Disco

Berättade även för alla ungdomar idag att jag är gravid. Några hade misstänkt det lite men inte vågat sagt något ifall jag bara hade blivit tjock. Alla blev chockade men frågade massa grejer. Dem är så underbara så :)
Älskar verkligen mitt jobb!

Kommentarer
Postat av: matilda

Jahaa men dej känner jag ju igen :) vet dock inte hur, nattas kompis kanske? va kul att du är gravid :)

Postat av: matilda

Joo då hade väl en klassiska graviditeten med illamående tills vecka 12. Sen tog det ett par månader innan jag fick kissa typ två gånger i timman dygnet runt, halsbränna osv :P Läste du min gamla blogg? Om du vill kan du ju gå in där och läsa, kul att läsa om samma veckor som du själv är i tänkte jag..

Matuldan.blogg.se Anv: Matilda Lösen: hej

=)

2010-02-23 @ 19:36:23
URL: http://tuldanstillvaro.blogg.se/

Kommentera gärna :)

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback