snö snö snö

Haha jag måste berätta en grej som hände förut när jag skulle gå och jobba.
Jag hade klätt på mig alla utekläder och allt och ska gå ut genom dörren. Men det enda kruxet är att jag får inte upp dörrjäveln. Haha. Jag och David stod och kämpa men det gick inte att låsa upp dörren. Vi stod i säkert tio minuter och putta på dörren, försökte dra in dörren osv. Tillslut så tappar jag tålamodet eftersom jag har ganska bråttom till jobbet också så då fick jag klättra ut genom fönstret (?!) och hoppa ner i 1 METER SNÖ (?!) som är utanför vårat fönster. Jag hade alltså snö upp till midjan. Fick pulsa ut fram till våran dörr och skotta med skorna utanför. Vi har nämligen inte någon skyffel. Sen fick jag be David att ta massa varmt vatten så jag fick hälla det på dörren och snön/isen utanför så det smälte så mycket som möjligt. Tillslut efter en jävla massa kämpandes så gick dörren upp.

När jag hade jobbat klart så kom min snälla pappa med en sån här stor spade så jag och David stod och kämpade och grejade och fick bort lite snö och is iallafall.
Hoppas dem kommer imorgon och fixar till det där med snöblåsen eller nåt för så kan man fan inte ha det.
Jaja, grannarna lär ju ha fått sig ett gott skratt iallafall. Haha :)

Kommentarer

Kommentera gärna :)

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback