årstider

Är det inte konstigt hur vi glömmer bort alla årstider?
Glömmer bort att löven kommer färgas gula och röda och sen falla till marken. Glömmer bort att man måste ha jacka på sig. Glömmer bort den där första dagen på hösten då man faktiskt fryser när man har byxor på sig. Glömmer bort att det är frost på marken. Glömmer bort att det är frost på bilrutorna. Glömmer bort den första snön. Glömmer bort att man måste ha långkalsonger eller termobyxor för att inte frysa ihjäl. Glömmer bort slasket. Glömmer bort de där första vårdagarna när solen börjar värma. Glömmer bort alla lukter. Glömmer bort att man inte behöver ha jacka längre. Glömmer bort hur underbart det är när träden och buskarna färgas gröna igen. Glömmer bort att man kan gå i klänning utan att frysa. Glömmer bort solen. Glömmer bort hur varmt det är i vattnet. Och så vidare.

Så är det alltid för mig.
Jag kan inte ens tänka mig att det kommer bli sommar eller vår igen. Inte ens vinter. För det glömmer jag bort när det blir en ny årstid.
Allt känns så långt borta.


Kommentarer

Kommentera gärna :)

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback