martina och jag


Charlie har precis pruttat. Alltså det var nog den värsta lukten jag känt. Usch, snuskkatt!
Nu ska vi (jag och David) strax bege oss hem till min mamma och pappa för att fira David som fyller år på tisdag. Trevligt värre.

Just nu sitter jag och tittar på Martina och jag. Bästa dokumentären. Det handlar om en tjej med Downs syndrom. Åh den är så underbar!
"Svensk dokumentär från 2008. Martina var fem år när Tom Alandh träffade henne första gången 1974. Hon hade Downs syndrom, och läkarna hade därför sin uppfattning klar när hon föddes. "Lämna bort henne", sa de. "Glöm henne. Hon är ingenting att hoppas på. En idiot". Samhällets dom var hård. Fem filmer har det blivit om Martina genom åren. 2008 fyllde hon 40, och då gjordes den sista filmen."



Nej nu måste jag kila. Pussis

Kommentarer

Kommentera gärna :)

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback