1 månad


Ja, nu är det en månad kvar tills om ni frågar mig årets mest underbara dag. Jag älskar allt som har med julafton att göra. Imorgon ska jag hem till mamma och pappa för att göra hemmagjorda julkort. Det gör vi varje år. Vi sätter på julmusik och sen tar vi fram pysselsakerna. Direkt när jag hör julmusiken som är samma skiva med samma låtar varje år så sprider det sig en total glädje i mig. Att höra Lovisa sjunga med i sångerna, det är så vackert! Jag bara längtar till den 23 december när jag åker hem till mamma och pappa för att klä granen och ha uppesittarkväll med bingolotto. Sen gå och lägga sig där och vakna upp där, gå och väcka Julia och Lovisa och sen springa ner till julgranen för att öppna ett paket. Efter det äter vi frukost, knäckemacka med julskinka, finns det något godare? Sen åker vi till mina kusiner där vi firar jul. Vi kusiner har infört en tradition som jag älskar. Vi lägger oss alltid i Alidas säng och sätter på Backstreet boys och sjunger med, alla kusinerna samlade. Jag kan inte komma på någonting som betyder så mycket för mig än just den stunden, just den dagen. Julafton. Vi äter vi mat och efter det kommer jultomten, sen är det Kalle anka och efter det åker lite av släkten (för att fira med andra delen av sin släkt). Vi stannar kvar och jultomten kommer igen (mest för Lovisas skull som älskar att hjälpa jultomten och älskar att öppna paket) sen äter vi resterna från lunchen. Jag verkligen älskar julafton när hela släkten är samlad. Jag blir som ett barn igen. Jag kan inte neka och säga att jag inte tycker det är svinroligt att få paket för det gör jag verkligen men det som betyder mest för mig på julafton det är att hela min släkt är samlad, att känna den underbara och glada stämningen och att känna lyckan som är helt total bland allihopa. Åh. Jag älskar julen.


Jag älskar er!



Kommentarer
Postat av: Anna panna bus

åh låter som ni har en fantastisk julafton,blir varm inombords av din beskrivning!

2008-11-25 @ 20:42:41

Kommentera gärna :)

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback