det närmar sig

ja med stora steg, tiden går så fort och jag får mer och mer ångest inför studenten. det känns nästan som det negativa är mer än det positiva just för tillfället. fick ännu mer uppgifter idag, visserligen var de inte stora men ändå. har iallafall tagit mig i kragen och gjort klart tre stycken uppgifter på typ två veckor, en novell, en saga och en skräcknovell, känns ganska bra. men sen har jag kanske tio uppgifter kvar som jag ska hinna med på två veckor. hela min helg kommer gå åt jobbet och plugg. men jag måste verkligen skärpa mig, vill inte gå ut skolan med ett ig till. det räcker med ett redan.. sen kommer sommarlovet, har inte ens något sommarjobb, visst har jag ledsagarjobbet och extrajobb men jag vill ha ett sommarjobb eller ett deltidsjobb/heltidsjobb också och flytta hemifrån, vad fan ska jag göra sen? vad vill jag bli? alla tankar, det är ett sånt jäkla stort steg att ta studenten, insåg det förut idag att skolan är en sån stor trygghet, man vet vad man ska göra på dagarna, man vet att man ska till skolan, men vad händer sen när det är över? man måste söka jobb hela tiden och de jobben jag vill ha kommer ju inte på räls direkt. men man får väl "hoppas att det löser sig". men studenten innebär ju inte bara negativa grejer. finns ju faktiskt en del positivt också, som att man blir stor på riktigt, gått klart skolan och allt.
jaja, nog om det nu.

Kommentarer

Kommentera gärna :)

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback