studenten / kroatien

studenten igår ja, en dag full av förväntningar och förhoppningar.
gick upp klockan 04.30, mamma med för hon kunde inte sova. jag gick och duschade och hon skärde frukt till fruktsalladen, sen gjorde jag mig iordning och helt plötsligt blev klockan 06.00 och hannah kom, hjälpte till och bärde in alla saker till lokalen, och sen kom hela klassen efter ett tag, var skitmysigt. vi satt och skrev i mösserna och snackade skit, sen beställde vi taxi och åkte till skolan klockan 08.00, och då var jag redan dragen, haha. tog studentkorten sen kom vi på att dumma som vi var hade vi inte tagit med nått att dricka, så där fick vi sitta och nyktra till lite, skittråkigt ;/ haha, sen så skulle det vara en såkallad studentmacka i matsalen, men det var lite kycklingpastasallad och ett bröd, haha inte speciellt gott enligt mig iallafall, sen skulle vi till aulan och där fick vi sitta och lyssna på alla jävla rektorer, alltså det var så sjukt varmt, jag höll verkligen på att avlida där inne, var så jävla varm och äcklig. sen iallafall så gick vi till klassrummet, och där så fick lars-olof sin present, vilket var en tröja med klassen på, jag var inte med på tröjan så det var inte så kul men han fick choklad också, så det får vara från mig antar jag, sen fick vi våra betyg, jag är rätt nöjd faktiskt förutom ett par betyg som var onödiga att få, men aa.. och larre höll tal och började gråta och jag med, haha och lovisa satt och grina hela tiden. gud, jag kommer verkligen sakna honom, han har varit min mentor och mitt stöd i skolan i tre år, känns faktiskt jobbigt att skiljas från honom..

sen efter det så kom det vi hade väntat på, VI BLEV UTSPARKADE! vi fick gå igenom tre "stationer" där vi fick vänta medan de andra klasserna gick ut och så kom man längre och längre fram mot målet - scenen, haha. sen när vi gick ut skrek vi "för vi har tagit studeeenteen, fyfan vad vi är bra". som tur var hade jag ringt mamma innan och frågat var dom stod, annars hade jag aldrig hittat dom, haha så hade dom tagit fulaste kortet på mig också, haha men det är ju det som är det roligaste. sen fick jag MASSOR med saker att hänga runt halsen, fick ta av mig det på flaket för jag fick så jävla ont i nacken, när vi kom på flaket började vi härja, och skrika alla studentsångerna, åkte först till olof palmes torg från skolan, sen vidare till mc donalds, men klockan var innan halv två så då fick vi inte köra på drottninggatan så vi fick åka om allt, men sen åkte vi till järntorget, missade marschen (eller hur det stavas) så vi gick en egen, BF3C's marsch. upp till olof palmes, kramade lars-olof och sen kom pappa och hämtade mig och vi åkte hem.

där väntade min ÄLSKADE ÄLSKADE kusin alida som har varit och rest i nio månader, var så sjukt roligt att se henne igen, åh har saknat henne så mycket. till och med drömt att hon ska komma hem och grejer, haha :)
vi åt smörgåstårta, äckligt god. sen öppnade jag paket, fick en digital kamera av mamma och pappa, bästa presenten, eftersom jag ska till kroatien nu också, så kan jag ta massa kort, wie! sen fick jag smycken, en jättefin klocka (axcent) som jag har skrivit om tidigare. sen flytta hemifrån grejer och så. det var jättefina och bra presenter.
sen när släkten åkte till kajsa (som jag tyvärr inte hann) så gick jag till soss, där blev det tårta och grejer.

sen upp till pontus och börja förfesta, där satt vi ett tag och drog sedan till frimis, där spårade allt ur, drack 8 päronshots, en fatcider, tre vanliga cider och lite öl. haha herregud, sen drog vi hem till pontus innan vi skulle till stadsparken och jag totaldäcka i hans säng, var så sjukt trött och snurrig, så där låg jag och vila ögonen, haha.
sen kom det massa folk hit, och pizza också så jag blev klarvaken, haha. käkade lite pizza sen började jag och pontus bråka lagom till stadsparken, och alla var så sega så jag orkade inte gå dit, så vi gick tillbaka hem. pontus var så jävla full så han slockna direkt när vi kom hem.

nu sitter jag här dagen efter, har inte ont i huvudet, bara lite ont i magen, skönt att inte behöva vara så bakis idag, eftersom vi åker tåg till stockholm ikväll. imorgon 07.00 går vårat flyg till kroatien, ska bli roligt att komma iväg bara pontus och jag, ska bli så mysigt. ska strax hem och packa, och sen åka iväg och bada, mys.


SES OM EN VECKA, förhoppningsvis är jag brun då. wihooow!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du bor i örebro va? Det var skoj att kolla på er alla, ni såg ut att ha så kul (:

2007-06-09 @ 11:39:30
Postat av: cissi

ja det gör jag :) vad roligt att du tycker det, haha.

Postat av: Joline

FYFAN VAD VI ÄR BRA :D

2007-06-14 @ 13:29:46
URL: http://jolines.blogg.se

Kommentera gärna :)

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback